خبر فوت اولین هنرمندان در سال ۹۰

محمد علی ورشوچی و رضا صفدری 2 هنرمندی که
در سال 90 به رحمت خدا رفتند
 

بازی مرحوم ورشوچی در نقش آسپیران غیاث آبادی در دایی جان ناپلئون (مجموعه تلویزیونی)، یکی از به یاد ماندنیترین نقشهای وی است.

آغاز فعالیت هنری محمد ورشوچی از تئاتر مدرسه (کلاس چهارم) بود. فعالیت حرفهای وی از تئاتر مینا آغاز شد. او با همکاری دوستش نعمتالله گرجی یک گروه تئاتر تاسیس نمود و با این گروه به شهرهای مختلف سفر کرد و به اجرای نمایش پرداخت. بعدها به دعوت احمد رحیمی به تئاتر جامعه باربد رفت و بیست سال در آنجا فعالیت نمود. او بعدها به سینما و تلویزیون نیز راه یافت. بازی نقش آسپیران غیاث آبادی در دائیجان ناپلئون (مجموعه تلویزیونی) یکی از بیاد ماندنیترین نقشهای وی است.

آخرین کار ورشوچی احتمالا تئاتر چنگال در چنگال بود. ورشوچی از سال ۸۲ عملاً از صحنه دور بودهاست.او امروزه به عنوان نماینده پیشکسوتهای تئاتر و تلویزیون شناخته میشود. 

 

رضا صفدری مجری و تهیه‌کننده تلویزیون ساعاتی پیش بر اثر حمله قلبی درگذشت. بنابراین گزارش، زنده یاد صفدری متولد 22 بهمن سال 1342 در تهران بود. او از سال 1364 وارد سازمان صدا‌وسیما شد و پس از تجربه کار دوبله و گویندگی رادیو، سال 1374 به طور جدی کارش را به عنوان مجری تلویزیون آغاز کرد. صفدری سبک جدید اجرایش را که چندین سال در رادیو پایه‌گذاری کرده بود، در برنامه هشت و نیم تلویزیون به مرحله ظهور گذاشت و با همین اجرای متفاوت به مخاطبان معرفی شد. صفدری همچنان به تجربه‌اندوزی ادامه داد و به سمت کار تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال و برنامه‌های ترکیبی رفت و معروف‌ترین سریالش، باغچه مینو بود که از شبکه تهران پخش شد. برنامه معروفی که سر و صدای زیادی به پا کرد ، برنامه چراغ بود .
 

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید.

محمد علی ورشوچی 

 

رضا صفدری 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد